detta gäng <3

 
Helt ärligt, det går inte en dag utan att jag tänker på den där veckan i Sitges. Hur vi slumpades och klumpades samman och smälte samman till en ljuvlig, kärleksfull, kreativ, vacker flatmassa. Att vi hängde i en hel vecka ihop på Villa Sunlight, åt trerätters till lunch, drack rosé i solen, gick runt i bara underkläder (ok, det var bara jag som ville få så mycket D-vitamin som möjligt...), gick på barrundor, åt veganskt, skrekskrattade oss hesa, kramades, öppnade upp oss, delade historier och skapade minnen för livet. 
- och att vi skrev! Vi hade ett eller två pass med olika teman varje gång, hade högläsning, coachning med Mian eller Sara, läste varandras texter och inspirerades av miljön/livet/varandra/lugnet osv. 
 
 
Och jag är så otroligt glad och stolt över att jag var med på den resan. För det kanske bara var en vecka, men det hände något med mig under den veckan. Det allra viktigaste och bästa med resan var nog att jag fick en helt annan inställning till mitt skrivande - och att det har hållit i sig! Jag kanske inte sitter i åtta timmar per dag, men jag skriver och jag har inte skrivkramp. Har jag tid  - då skriver jag.
 
Kommande mål:
- avsätta mer och mer tid åt skrivandet. <3
- hitta någon att byta texter med.
- bli klar med grovmanuset (fast det är jag inte stressad med!)
-  skriva så pass länge i ett svep att jag inte vill sluta 
- våga läsa igenom olika texter utan att bli generad (kan någon som skriver känna igen sig? Att en liksom blir besvärad/generad av det en själv skrivit? Som att en känner sig fånig?!) 
 - läsa olika texter högt - bästa sättet för mig att se tempusbyten... 
SkrivSitges flatkollo!
0 kommentarer