Gracie and Frankie

Jag vet att jag har tipsat om serien förr, och nu har vi precis sett säsong två. Som var ännu bättre än första!!

Snabb sammanfattning: Gracie och Frankie har båda varit gifta i över 40 år med två män som har en advokatfirma ihop. Tills männen dels kommer ut som bögar, samt att dom haft en relation i över 20 år.
- detta avslöjas tre min in i första avsnittet samt överallt. Så det är ingen spoiler. 

I säsong två får vi fortsätta följa dessa ljuvliga damer som försöker hitta sig själva, genomgå skilsmässor, ta hand om sina barn och samtidigt förhålla sig till sina ex-män. Dom dejtar, får panik, utvecklas, är hysteriska, onanerar, dricker för mycket och stöttar varandra bäst dom kan. 


Och det är en sådan ljuvlig serie! Jag älskar att se äldre kvinnor ta plats, utvecklas, ha ångest, prata om sexuell lust, försöka deala med sina familjer och ändå fortsätta orka med sina liv! Jag vill att alla avsätter ett halvt dygn och ser bägge säsonger <333 Gracie och Frankie får fem av fem palmer.

0 kommentarer