Orlando<3

Det som hänt i Orlando är svårt att ta in. Som att min hjärna inte pallar processa hur jävla vidrig världen är. 50 personer är bekräftad döda och över 50 är skadade - av en och samma person. En man har öppnat eld på hbtqi-stället Pulse och skjutit. 

En person valde att avsluta 50 personers liv. Men det skakar om hela världen. Masskjutningen är den största i USAs historia. Och det största terrordådet sedan 9/11. 

Denna handling är inte bara något som drabbar personerna på klubben eller deras anhöriga, det är ett hot mot hela hbtqi-communityt världen över. En människas hat mot andra människors rätt att älska vem den vill. 

Om jag skulle vara troende skulle jag nog be för alla offer och deras anhöriga. Men jag känner bara bottenlös sorg och ångest. Och jag fruktar för efterreaktionerna. 
Orlando Pulse hatbrott
0 kommentarer