dagens första pepp

 
Jag och Ernst inledde vår morgon hos Rosenbads konferencecentrum där Åsa Regnér bjudit in till frukostmingel med temat Kvinnors makt och inflytande i dagens Sverige - kontroversiella självklarheter. Panelen bestod av förutom Regnér själv Ida Östensson och Ebba Witt-Brattström. Lawen Reder ledde samtalet.  
 
Och det var så otroligt briljant, viktigt och bra. Jag kom på mig själv med att knyta nävarna, boxa Ernst på låret av pepp, få rysningar, känna pulshöjningar och vackla mellan eufori, kärlek, raseri och styrka. Vi får inte glömma bort att vi är många fler än vi tror. Och förändringar och förbättringar är möjliga. 
 
 
Jag la även upp följande meddelande på alla mina häng: dagens tips till alla ni som får frågan: "men vad ska vi med kvinnodagen till?" ta ett djupt andetag och bolla tillbaka frågan. håll inga föreläsningar, rabbla inte fakta och statistik. ba låt personen själv tänka efter. använd istället dagen till att hylla queens, peppa och finn styrka! kampen är långt ifrån över och vi har förklarat färdigt nu. puss och pepp! 🏽💗
0 kommentarer