Queer


Innan jag började läsa boken tänkte jag att den skulle vara en en random klassiker. Queer är skriven av William S. Burroughs och ges ut hos Modernista. 
 
Fast när jag väl börjat läsa den kändes det som att jag bara läste om The Rum Diary av Hunter S. Thompson. Den enda skillnaden är att i Queer är huvudkaraktären bög. William Lee minglar runt i Mexico och träffar Eugene Allerton som är bisexuell. Dom inleder någon slags relation, dricker väldigt mycket alkohol, försöker få tag på massa droger som dom tar. Har sex då och då, vacklar mellan om dom är homosexuella, bisexuella eller straighta. 
 
Boken är knappt 100 sidor och jag fastnade aldrig för den. Jag är väl inget fan av att läsa om män som krökar och ständigt letar efter nya sätt att bli höga/fulla? Dessutom var det inga sexscener med alls. Utan bara att en man tar av en annan mans kalsonger. I nästa scen så tar dom en cigg...
 
Det känns som att jag måste diskutera boken med andra för att fatta vad som är grejen med den. För jag fattar inte. Queer får 2 av 5 palmer. 
 
 
Modernista
0 kommentarer