arton frågor

Vad gör du just nu? Jag äter jordgubbar med jordnötssmör till efterrätt och har Carrie Diaries på i bakgrunden. Hurre ligger och snarkar vid min axel och jag ska ägna kvällen åt att läsa.  

Vad skrämmer dig? Människors okunskap och fördomar, som i sin tur leder till hat, våld och världen som går i bitar. 

Vad peppar dig? Människor i min närhet som arbetar med saker de brinner för, som gör skillnad för andra varelser, som vill göra något meningsfullt. Och folk som väljer passion före pengar. 

Vad vill du ha som huvudsyssla om fem år? Hivprevention/sexualupplysare/författare. Så det enda som egentligen ska ändras är att jag blir klar med boken. Och blir utgiven såklart :) 

Vad får dig att gråta? Av glädje. När jag blir rörd av att folk kan spela instrument/sjunga/dansa väldigt bra och det syns att de brinner för det. Eller extrem stress och när jag känner mig pressad till saker jag bokat in. Efter en riktigt bra orgasm. 


Vad är det sista du tänker på innan du somnar? Saker jag vill ska hända i positiv riktning. Det känns bra att tänka mjuka, lyckliga tankar precis innan jag somnar. Och så tänker jag alltid på hur len donnan är <3

Vad måste du ha hemma i matväg?  Kaffe, bananer, ägg, bacon, jordnötssmör <3 

Vad läser du just nu? Har precis avslutat Mordbrännaren av Gustafson & Kant. Ska välja bok efter att jag skrivit klart denna lista. 

Vad är skönt? Orgasmer. Att skratta riktigt, riktigt länge och sen skratta åt att en skrattar så mycket. Att få massage lagom hårt. Jogga och när det är lagom jobbigt men en känner sig som en queen. Att gråta ut när en är riktigt ledsen och besviken på någon. Att bli bekräftad när en tänker att en är dum i huvudet, och så är det andra som är det. 

Vad gör du när du är arg? Beror på vem jag är arg på. Kan leverera bitchblickar från döden. Hålla det inom mig och sen ringa någon/skrika av mig hos en kollega, smälla i dörrar. Blunda och ta djupa andetag. Skrika! Skriva av mig. Springer mig svettig!

Vad är din vanligaste hälsningsfras på sms? "Hej gull!!" och sen massa emojis genomgående. 

Vad är du avundsjuk på? Folk som bara glider runt utan att ha några glasögon i modell genus/feminism/sexism/rasism/transfobi/funkofobi och som bara lallar på.

Vad brukar folk kalla dig? Carro, Caro (med betoning på ett R), älskling, Moster Kakas, Kakan, Kakis, Caro-Smarro, Barro, Barometern, (ok dom två sista är bara Ernst). På jobbet: Knullis, knull, Fiffi, chefen - älskar mina kollegor <3 


Vad är det viktigaste som finns? Att en tänker med hjärtat. Och ibland tänker på att en inte föds till att hata, men att strukturer phuckar upp människor på ett kick. Men det går att förändra. 

Vad är ingredienserna för en bra utekväll? Folk som inte bråkar om spotifylistan. Samt roliga queens, tequila + kanel + apelsin, folk som ger smakråd och hjälps åt. Någon som tindrar och bra musik. Och gärna att det är så varmt att en kan ha fönstret/balkongen öppen!! - sen krävs tunnelbanecoctail, minimal kö på plats och dans. Mycket dans. 

Vad är det gulligaste som finns? När Mini-E drar skämt och själv vet om att hen är rolig! I går hade hen blivit biten på kinden och jag frågade av vad, varpå hen svarade självsäkert "En räv. Eller en varg." Och sen skrattar åt det roliga! <3 <3 <3 

Vad såg du senast på en scen? Jonas Gardell 30 år tillsammans på Circus. Vi var där på premiären och det var fantastiskt, som vanligt. Älskar allt Gardell gör. 

Vad vill du rekommendera? Att folk blir mer öppna. Med det menar jag att folk ska ställa fler frågor, utvecklas, inspireras och förstå mer av världen. På samma sätt vill jag rekommendera folk som sitter på kunskap att dela med sig av den. Inte om personen är en douche, såklart. Men om en människa uppriktigt vill veta, går det alltid att dela med sig av info/länkar/fb-grupper osv. 

0 kommentarer