Snabbare än vinden

Nu har jag snart kommit halvvägs på min kubb-utmaning för att klara milen! Jag använder mig av appen 10K, som är riktigt bra. Den säger åt en när en ska gå/springa så en slipper tänka själv. Jag som ofta blir överpeppad och skadar mig, har verkligen användning för appen :)))) Varje pass hittills känns kul och överkomligt. Plus att jag blir löjligt stolt så fort rösten säger "Your workout is complete"!

Men mycket ligger i min inställning till träning och synen på min kropp. Jag har aldrig varit en person som tränat, utan en som var expert på att slippa skolgympan. Fast sen insåg jag för några år sen hur mycket bättre jag mår av träning. Stress, oro och ångest dämpas/försvinner helt när jag tränar regelbundet. Och jag mår som bäst av att träna några gånger i veckan.
- och jag fattar att detta är kunskap som folk har från start, men för mig var det något jag behövde fatta själv i min egen takt.

Och det funkar bra för mig eftersom min inställning är ren och skär pepp. Jag har inga pekpinnar eller krav - cyklar jag 7 min, tar 5kgs-hantlar eller joggar 1 eller 5 km: jag är lika stolt över varje prestation. Jag är Hulken mixad med Wonderwoman efter varje armhävning! Jag blir starkare/smidigare/fastare utan att någon gång känna mig svag/dålig/sämst. Jag är Queen under och efter varje avslutat pass, oavsett prestation.

Caro tipsar milen
0 kommentarer