Bordsplacering

Ett av mina stora ångest-moment inför bröllopet har varit bordsplaceringen. För en vill ju att alla ska trivas, ha någon rolig nära sig, ha något kul att prata om, ha en lyckad kväll, få något intresse stimulerat osv i all oändlighet. 


Och det är mycket vänner som ska blandas med mycket släkt och familj. Jag har större skara vänner än E, medan hon har familj från både mamma och pappas sida. Så från hennes sida väger släkten över. Och så ska alla dessa mixas på något fiffigt vis. 

Vi gjorde två utkast innan vi fick ihop alla på ett tredje försök! Och vi blev båda nöjda :))) så förhoppningsvis kommer alla känna någon, kunna bonda med någon, kunna skåla i vin eller vatten med någon, skratta ihop eller shotta ihop. Osv. Och blir det stel stämning får väl folk byta plats eller härda ut :)))) 

Det som jag tycker är viktigt är att faktiskt inte blanda alla med exakt alla. Jag tycker om att umgås över generationsgränserna, men det är fan inte alla som gillar det. Och det måste en ju respektera. Ibland kan det ju vara härligt att bara få hänga med dom en redan känner sedan innan? Det kommer ju finnas tid för mingel, stilla häng, tystnad, massa dans, tequilarace och tal. Jag tror att det kan bli fantastiskt! Det kändes som att varje person hade sin plats <3 


Bröllop Caro och Emelie Flat-bröllop Planering
0 kommentarer