ny träning

Jag har ju tragglat på ett tag med gym, yoga, kubbning, pass med Filip och pass med Ernst och E. Och sen ett tag kör jag med mamma, E och syrran varje onsdag. Men jag har ändå känt att jag ville testa något mer, hitta något som känns utmanande och utvecklande. Kan knappt tro att jag själv skriver detta, haha. Men jag känner att min kropp behöver mer omväxlande träning. Något som kickar igång endorfiner, får mig att svettas, något som utmanar min hjärna och som känns roligt. Exakt det jag behöver få ut av träning. 
 
Och jag hittade detta: det är högintensiv träning på under 30 min. Jag gillar att det är kvinnor som gör det och jag gillar upplägget. En eller två muskelgrupper i taget som köttas i 30 sek-1 min. Och sen kör en igenom hela kroppen. Och ja, det är fokus på fettförbränning i kombination av den amerikanske drömmen. Men det går att ignorera och fokusera istället på vad som är höger och vänster. 
 
 
Jag kanske inte orkar kötta på varje dag i trettio dagar, men efteråt mådde jag ungefär såhär: min puls var hög, endorfinerna voltade genom min kropp och jag kände mig jävligt stark. 
Caro tipsar Caro tränar
0 kommentarer