Kroppen <3

En sak som jag typ dagligen är glad över är att jag sedan ganska lång tid tillbaka tränar regelbundet. För mig var det aldrig relevant att hets-banta inför bröllopet som många gör. Men jag har så många andra anledningar till att träna:


- min hjärna mår tusen gånger bättre
- ångest, stress, oro och pms och typ allt som har med menscykelns tjoller att göra har minskat
- jag sover bättre
- tankar kring cancer, hjärtinfarkt, stroke osv osv minskar

Och kanske viktigaste av allt, förberedelser inför bebis. <3333 Får vi en barnmorska som tycker att BMI är ett rimligt sätt att mäta kroppar och vikt, så är målet att ligga på rätt siffra. Även om det är ganska tråkigt och tradigt ibland. Då kan det vara roligare att fokusera på alla fördelar med träning. Och jag har tänkt på det så mycket denna sommar, tänk om alla gympalärare jag mött fokuserat på alla bra fördelar med träning. Istället för att fokusera på antal repitioner, hetsa "killarna mot tjejerna" och bara ha ögonen på dom som kubbade snabbast. Tänk om dom lyft fram att en blir kåtare, sover bättre, mår bättre och att det kan vara ganska kul att jogga med rätt musik. 

Tur att det bara tog några år efter 20 innan jag upptäckte det. Tack till mig själv, världens bästa lilla kropp <333


Träning bebis
0 kommentarer