typ hemmafru

Ni vet när en får för sig att en ska vara lite huslig, kanske testa något nytt recept eller försöka laga en rätt en aldrig gjort förut. Jag tänker inför varje termin att jag ska testa nya maträtter, såser, tillbehör och efterrätter. Ibland kan det ju bli succé! Och ibland blir det inte det. 
 
Allt som behövs för att göra egen pesto är ju typ detta. Inte superdyra ingredienser och pesto är ju alltid gott. 
 
Äkta matbloggig bild, eller hur? Typiskt att vår mixer var värdelös med alldeles för höga blad. Jag hade behövt typ femton krukor för att fylla bägaren, men det hade nog ändå inte hjälp. Bladen nådde inte ner, jag fick mortla allt istället. 
 
Resultatet: en sorglig liten hög blöta, oljiga blad... Med halvt mosade pinjenötter och parmesanflagor eftersom jag tappade gaisten. Men men, det kanske inte är vackert, men det blev ändå gott. 
 
Tips! Ha en mixer med låga blad ifall du ska göra egen pesto! 
allt om mat nästa!
0 kommentarer