alla körlektioner utan tårar är lyckade lektioner

Jag blev ju jävligt ledsen och arg på mig själv sist jag körde, men lovade att ge mig själv fler chanser och bara komma bort från inställningen att jag inte kan allt. Såklart jag inte kan allt! Så i tisdags körde jag en lektion med inställningen "jag ska få tillbaka självförtroendet och känna att jag kan köra bil" och typ att regler och lagar kommer i andra hand. Mitt krav för att bli ivägsläppt till uppkörning är att jag inte ska vara rädd när jag kör, för då kan jag lika gärna lägga ner direkt. Jag vill ta körkort när jag är trygg med att köra, sen om alla regler inte sitter perfekt eller om jag kör i 43 på en 50-väg så får det vara så. Men jag ska inte dra mig från att köra när jag väl tagit kortet. 
 
Och det gick så bra!! Jag körde ännu en lektion imorrse bara för att kötta på innan jullovet och den gick också så himla bra. I går fick jag öva på körfältsbyte, följa skylter, tätort, lite motorväg, avsökning, anpassa hastighet, järnvägskorsningar, backa, vända osv. Och det känns så otroligt skönt att jag kom över förra veckans lektioner och kör igen! <3 
 
Jag är så peppad på att fortsätta köra med Challe och bara kötta vidare med teorin. Heja!!
södermalms trafikskola
0 kommentarer