Min skrivgrupp

I går hann jag med ett ABSolution-pass med Fredrik innan jag åkte iväg till min skrivgrupp! Det var femte träffen och även fast det alltid är nervöst, är det samtidigt så jäkla lyxigt. Vi käkar god middag och babblar om det som hänt sen sist, gör te, plockar fram choklad och sen sätter vi igång. 25-30 min per person och text! Vi har även sagt att vi får säga vad vi vill ha för kritik per gång. Typ bara snälla ord, grammatik, hur känns karaktärerna, funkar dialogerna, är allt skit? Osv. 

Till denna gång hade jag skickat med två scener och de fick fokusera på min ena karaktär, ifall hon kommer fram på ett tydligt sätt. Samt valfria reflektioner. Och jag fick mycket fina ord och förslag på förbättringar :)))) längtar till min kommande skriv-helg!

Att jag valde att hoppa in i den här gruppen är bland det bästa som hänt 2017! Och att mitt skrivande fått det här utrymmet i mitt liv, vardag och hjärna. <3

(null)

(null)

att skriva skrivFurusund skrivgrupp
0 kommentarer