Ringarna

Vår plan har länge varit att handla vigselringar i närheten av alla hjärtans dag. Egentligen av två enkla anledningar:


1) typ alla ringar är billigare denna tid på året eftersom folk tycker om att fria runt den 14/2

2) och för att slippa stressen ifall något skulle bli fel, krångla, gå sönder eller vad som nu kan ske med en vigselringar

Vår plan var att testa lite olika varianter, se vad som kan matcha min förlovningsring samt hitta en som ska ersätta E's ring. Skulle hon lägga till en ytterligare skulle hon inte kunna böja fingret, hahaha. 

Fast istället för att bara kolla slog vi till! Vi fick hjälp av en underbar person som fattade allt vi sa. Jag tog första förslaget som hen gav oss, det kändes helt rätt. E tog andra förslaget och fick en precis som hon tänkt sig :))) Och varför vänta eller testa fler när det känns bra? Jag skulle nog ändå bara bli stressad om jag kollade på några hundra ringar till. Det måste ju gå typ 15 vigselringar per person? :)))))


Nu är ringarna beställda och kommer om några veckor! Iiihhh!! Allt tack vare den snälla personen på Albrekts Guld. Det var även där vi köpte våra förlovningsringar. Och deras personal är alltid så fin <3 precis som alla steg i denna planering måste en liksom kolla om folk är ok med hbtq. Denna gång var det E som tänkte på det och inte jag, att personen inte gjorde någon skillnad på oss och andra par. För sånt hade ju kunnat ske. Men men, allt gick bra och vi hittade våra ringar <333


Innan dess var vi ju på Trattorian och åt ljuvlig glass på deras brunch. Så jävla fin och kärleksfylld söndag <3

Caro och Emelie flatbröllop vigselringar
0 kommentarer