årets sista och första tips

Dagen innan nyår såg vi hela Glappet i ett svep! 6 x 40 min, så välinvesterade timmar! <3333 Allt finns ju på SVT play. Det är när jag hittar kultur/feminist-skatter som jag är glad över att jag betalar tv-licens :)))) För er som missat: Ella (Julia Dufvenius) och Josefin (Katharina Cohen) är i övre tonåren och är mellan barndom och vuxen ålder, med allt vad det innebär. Det är 90-tal, feministikt och så jävla genomtänkt och före sin tid. Denna serie är en av anledningarna till att jag vill döpa en unge till Ella <3 
 
 
 
Och nu när det gått några dagar in året kommer detta tips: I Anneli!! Det är åter på SVT play. Det är geniet Sissela Benn i huvudrollen som Anneli! Och Simon J Berger som Joel och Cecilia Forss som Rebecka <3 Det är krispigt och fullkomligt ljuvligt! Det handlar om Anneli som arbetar på att fik som heter Majsans Corner dit Joel och Rebecka kommer typ varje dag. Majsan (Sanna Persson) är ett geni och Don (Jörgen Thorsson) är så sorglig att det ilar i kroppen. Om en sett något med Benn förut, så förstår en denna humor. Ge det en chans, ni kommer att älska det!!
 
Glappet I Anneli svt play
0 kommentarer