Griffins steakhouse

I typ augusti bokade vi in en dejt-helg, som var nu i helgen! Hon fick planera allt, även om jag visste om att jag skulle bli överraskad så jag gått och längtat sen vi bokade in det. Och jag älskar att boka in saker långt fram, liksom gå och längta, planera och ha något att se fram emot.

Och vi började dejten med brunch på Griffins steakhouse vid Cityterminalen. Det var första gången för oss båda och det var helt otroligt gott. Mycket kalla sallader, charkuterier, ostar, fantastiska pommes och tryffelaioli!! Och många olika sorters kött. Skulle dock inte tipsa vegos om detta ställe, knappast värt pengarna för blomkålsgratäng (som iofs var magisk) och pommes! Men om du äter kött - gå loss! Det fanns en laxrätt och en räksallad med avokado och mango. Men tyvärr inget mer matigt som var vego. 
Efterrättsbordet var maffigt, det fanns allt! <3 och det var så jävla kul att bara äta gott och prata i några timmar. Jag tröttnar inte på att hänga med denna där :))))

Efter brunchen gick vi till Livrustkammaren och sen såg vi 6 avsnitt av Gifta vid första ögonkastet, Australien. 

Griffins steakhouse får fyra av fem! 
Helgen i stort får fem av fem!
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


brunch dejt-helg tryffel
0 kommentarer