min skrivutmaning

Jag hade ju höstlov förra veckan och hade satt upp vissa mål som jag skulle klara. Mina mål var ju:
- skriva ett synopsis till min andra karaktär
- skriva klart beskrivningar för mina två huvudkaraktärer
- skriva dialog och fortsätta på mitt manus
- komma upp i 2000 ord om dagen 
 
 
Och om jag klarade det? JA! Jag skrev ett synopsis till min karaktär på första dagen och jag skrev klart båda mina huvudkaraktärer på måndag och tisdag. Och jag gick igenom allt jag skrivit innan och la in dialoger överallt. Och det är så jäkla kul att skriva dialog!! Mina karaktärer får liv, jag får lära känna dom på ett helt annat sätt och dom lever liksom vidare på ett annat sätt när dom också får prata. Och jag skrev vidare på manuset på flera olika ställen. Dels själva grundhistorien kom vidare + flera scener längre fram. Så jag hoppar lite när jag skriver, vilket känns bra. Då drivs liksom historien framåt samtidigt som jag fyller på längre fram. Det kanske låter krångligt, men jag har ju hela historien klar i huvudet, så det känns inte konstigt i mitt huvud.
 
Och häftigast av allt, jag kom upp i över 2000 ord om dagen! Det slutade på 14317 ord!! Helt galet mycket. OBS det var inte bara manus då, utan i den summan räknar jag med synopsis och karaktär också. Men ändå, helt galet. Just nu är mitt manus uppe i 60 a4. Hipp hurra och heja mig! <3 
 
Att skriva SkrivGäris furusundare skriver skrivande
0 kommentarer