Höstlistan

En sak som jag och

Fridah

också pratade om och raljerade över var alla människors höstlistor.

Ja, jag älskar också att hösten känns som en fräsch nystart och att en kan påbörja massa listor och mål. Det hänger ju kvar sen alla år av plugg såklart.

Men jag kan bli lätt galen och ganska fundersam över alla bloggares höstlistor för dom känns så orimliga. Alla ska besöka sjutton länder, släppa fyra olika klädsamarbeten, spara till en ny våning, köpa en till bil och förmodligen trampa sitt egna vin och sälja för sanslösa priser. Osv osv. 

Men detta kanske krockar med att jag själv gjort en lista med mål inför denna höst? Fast den känns så oändligt mycket rimligare:

laga fiskgryta med aioli från grunden

plocka svamp flera gånger

rensa ut garderoben

börja plugga körteori vecka 35

laga pulled pork

träffa folk jag mår bra av regelbundet

komma ofta 

jobba aktivt på min relation med E <3 

testa nya träningsformer

ät mycket ostar och chark

yoga regelbundet

kontakta rugby och provträna

bygg stark kropp inför bebis

var ensam en av helgdagarna

skriv mycket, invänta inte lusten

läs exakt det jag känner för

lägg den arbetstid jag har på jobbet, inget utöver det

boka in skriv-tid med mig själv

skratta mycket

1 kommentar
Fridah

"Laga fiskgryta med aioli från grunden" <3!