Samma dag, två bilder

Det är så frustrerande att bara gå och vänta på mens som aldrig vill komma. Jag har ju blivit "friskförklarad" från PCOS, men ändå är min mens helt phuckad. Min mens-historia kan sammanfattas i ungefär såhär:


- 12 år: fick mens
- 14 år: började med p-piller pga kraftiga blödningar och vidrig mensvärk, hade regelbunden mens på klockslaget tack vara tabletterna 
- 23 år: slutade med p-piller och hade mens 3-4 gr per år
- 26 år: fick "tillståndet" PCOS och började med p-piller igen
- 27 år: var symptomfri och slutade med p-piller i maj. Har haft mens två gånger sedan dess, liksom varannan månad.

Samtidigt som jag blir stressad av att jag ska ringa exakt samma dag jag får mens, ringer ju någon skolsysters ord i bakhuvudet "stress kan rubba menscykeln" och så snurrar det på. Men i dag ringde jag, 19 dagar efter beräknad mens och bad om ett telefonmöte. Jag får ju inte göra några tester förrän jag fått mens. 

Så det är väl något slags moment 22, som jag då ska försöka reda ut över telefon. Om det ändå bara var en näve sperma som saknades, då hade det varit lite enklare. 




Bebislängtan PCOS flat-par ivf mens menscykel p-piller
1 kommentar
Fridah

Skickar STYRKA, så jäla irri det kan vara med kroppen alltså! <3<3<3