Virus, virus i huset

Jag hade nog mitt märkligaste ögonblick på en vårdcentral för någon vecka sen, jag började gråta när läkaren förklarade att jag bara hade virus. För jag har haft något slags virus sedan 16e december. Anledningen till att jag minns det exakta datumet? Då hade vi adventsmys, jag gjorde en fylld lussebullskrans och vi såg Love Actually hemma hos oss. Och när alla gick hem tappade jag rösten. Sedan dess har jag haft virus som bara löst av varandra. Det har gjort ont i halsen, svalget, öronen, extremt trött, lite feber osv osv osv. Varje gång jag känt att det går åt rätt håll har jag vilat en dag extra och sen har det kommit tillbaka igen. 
 
Och jag har ju inte kunnat träna som jag vill, eller inte alls. Jag fick träningsförbud i december och det tog ju några veckor innan jag märkte av hur mycket det påverkar min hjärna. Min kropp och framförallt mitt psyke mår som bäst när jag får träna regelbundet. Min hjärna och mitt mående jublar av att jag kubbar mig svettig, yogar, lyfter lite vikter och gör hundra squats i veckan. 
- och då började jag gråta när jag varken hade halsfluss eller andra bakterier och en perfekt sänka. Men istället för ett förbud fick jag tillåtelse att iaf promenera och eventuellt cykla. 
 
Men nu är jag frisk! Och jag får träna igen! Min kropp jublade efter första passet yoga + styrka på två månader och jag kände hur livet kom tillbaka igen. Tjohoo!
 
0 kommentarer