bull-granola

Hallå! Jag har världens bästa tips för att överleva det här röv-vädret - världens godaste granola. Det kanske inte något livsomvälvande, men livet blir lite roligare när en får börja med lyxig frukost. Och jag har liksom aldrig vågat göra granola för jag trodde att det var skitjobbigt? Men det gick ju på ett kick. 
 
Jag kikade runt på lite olika recept men blev galen pga:
1) antingen var det äckliga saker i
2) receptmakare som blandar dl-mått och gram - det är ju något fel på dom. Välj ett mått och kör på det. 
 
Så här kommer mitt egna recept som är mycket efter behag :))))
 
- 4 dl havregryn 
- en näve hasselnötter
- en näve cashewnötter
- två-tre dl med solrosfrön, linfrön och pumpkärnor (jag hade en sådan mix redo sedan innan)
- en dl kokosflingor
- två matskedar kokosolja
- fyra matskedar honung
 
Hacka alla nötter grovt. Kocka ihop kokosoljan och honungen. Blanda ihop alla torra ingredienser och häll sedan över honungsoljan. Ös på kardemumma och kanel tills det luktar nybakade bullar. Häll över på en plåt och in i ugnen. Ställ in på någon rimlig grad, vi har gasugn, så det är ju lite svårt att veta exakt grad... Låt det vara i 10 min, ta ut och rör om. Upprepa detta tills det doftar gott i hela köket och granolan fått fin färg :))))) NJUT! 
 
Såhär himla fint blir det!! <3 
 
Och såhär himla lyxig frukost äter jag <3 Antingen med honungsyoghurt eller smoothie <3 
granola
0 kommentarer