Våren - jag är redo

Jag älskar ju inte vintern. Har aldrig gjort och kanske aldrig gör det. Jag minns vintrarna hos mormor och morfar med snö över midjan och köldrosor på kinderna. Men Stockholms-vinter är inte lika charmig. För mig handlar det mest om att överleva mörkret, blasket och alla som luktar blöt hamster på tuben. Den här årstiden handlar mest om att vara snäll mot mig själv. Och ständigt påminna mig om att det vänder snart. Varje dag går vi mot gröna träd, sol och tshirtväder. 

Och det här längtar jag extra mycket efter denna morgon: 
- jogga i linne och tights. Får rysningar av tanken på att springa mig svettig
- se trollen i linne och veta att dom inte fryser
- sitta på en uteservering, dricka ett glas bubbel och inte behöva en filt över knäna. 
- äta frukost på balkongen länge
- kunna strosa hem från jobbet och ge det tid
- ha ett eller kanske max två lager kläder
- se träden och gräsmattorna bli gröna och blomma ut
- solen! Jag tänker varje dag på hur mycket jag saknar solen. 

Jag blev lite tårögd bara av att skriva den här listan, så mycket vår-längtan har jag. Som varje vinter förtränger jag hur lång och mörk vintern faktiskt är, och rent konkret är det ju ologiskt att vi ägnar typ en tredjedel av året i en kall potatissäck. :(((( Så våren, jag är redo!
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

0 kommentarer