milk and honey

Jag har läst poesi! En hel bok dessutom! Jag som vanligtvis får utslag så fort någon nämner poesi föll direkt för den här. Milk and honey är skriven av Rupi Kaur och jag köpte den på vår bröllopsresa i London <3 
 
Omslaget är matt svart och jag gillade omslaget som är enkelt och snyggt. Jag hade förmodligen läst om boken på Sandra Beijers blogg? Eller något bloggkonto på insta, jag minns inte. Men jag var såklart skeptisk, det är poesi och det är på engelska. Men tji fick jag. För det är bra, riktigt bra. 
 
Kaur har delat in boken i fyra olika delar: the hurting, the loving, the breaking, the healing. Och jag vet inte om jag föll för att det bara används små bokstäver eller om det är själva språket i sig? Det är feministiskt, roligt, smärtsamt och så jävla hög igenkänning att det är löjligt. Jag fattar varför Beijer fick översätta den till svenska för det påminner mycket om det hon skriver. Inte om hennes romaner, men hennes texter om kärlek. <3 Jag trodde inte att jag kunde tycka om poesi, men Kaur ändrade det hos mig. Tack för det Kaur! 
 
Läs själva, det är genialiskt och så bra! 
Caro tipsar hjärtsmärta poesi
0 kommentarer