Lite på skoj, lite på allvar

En sak som jag typ tänkt på i tio år är - vad händer om ens ungar inte gillar samma sak som en själv? Det gäller ju såväl politiska åsikter som godissmak och intressen. Jag och Jennie brukade prata om vad som skulle vara allra värst om ens barn blev typ liberal, nazist eller kapitalist - obs: vi var typ 14-19 och det kan ha ändrats sedan dess... 

Men om vi skippar typ tankarna om att en inte vill uppfostra ett barn som blir något hemskt, tänk om ungarna inte gillar Harry Potter?! Eller allt annat som jag verkligen älskar! Jag och syrran är ju uppväxta med Fem myror, Från A till Ö och Teskedsgumman som var någon generation innan oss. Plus alla Astrid Lindgrens filmer, Sunes sommar och julkalendrar från 90-talet. Och sen kom Harry Potter in i mitt liv och byggde bo i mitt hjärta. Om vi bara fokuserar på just Harry, tänker jag nog att vi kan ha ganska stor chans att lära ungen att dyrka det. Vi har dubbla uppsättningar av filmerna, alla böcker i olika upplagor, bilder + årliga maraton. Så hopp finnes att ungen förstår storheten. ⚡️👓🦉
(null)



Harry Potter bebislängtan ivf
0 kommentarer