sperman

Som jag skrivit om tidigare så har ju vi fått frågor ca 1000 gånger om hur vi ligger till, vad som händer, vem ska bära, hur blir ett barn till osv. Och folk har en tendens att linda in det på ett absurt sätt:
 
- "eeeehh, alltså, hur, eller nja, ni?"
- "vem, elller ska kanske båda?"
- "är det du? Eller kanske hon?"
- "hur går det till? alltså ja, själva, du vet."
- "har ni fått se foton?"
- "vad vet ni om personen?"
-"när är det dags och hur går det till?" 
- *tystnad men med menande blickar*
- "sker det hemma eller på sjukhus?"
- "hur känns det att inte veta något om, ja, du vet, det där?"
 
Och jag vet att inga frågor är av ondo, för vi omger oss inte av onda eller elaka människor. Men jag har liksom bara slutat att linda in det tillbaka. Utan jag går direkt på fakta. Det som folk vill veta är ju fokus på sperman. Och att den ska in i min kropp. Svårare än så är det ju faktiskt inte. Så min taktik har blivit att ju mer folk lindar in det, desto snabbare går jag direkt på sperman. Kanske inte alltid uppskatts och skapar en del lyfta ögonbryn, men vad är det att hyscha om, alla vet ju att det krävs (än så länge!) ett ägg och en spermie för att ett barn ska bli till. Sen kan ju tillvägagångssätten se ut på tusen sätt. Och det behöver ju faktiskt inte vara något att viska om - speciellt inte när vi dels är sjukt öppna med hela processen, dels när det är ganska uppenbart att vi behöver tillskott av just sperma. :)))  
 
 
Lånade denna otroligt enkla och rimliga bild på en kuk, främst för att den dök upp när jag sökte på sperman. 
 
0 kommentarer