Vad, vad, vad

Insåg när jag skrev rubriken att samma ord betyder en kroppsdel, något en slår och en fråga. Svenska språket är allt bra märkligt. Men jag hittade en lista som jag svarar på under ett spinningpass, försöker ignorera att min mellangård svär av smärta!

Vad gör du just nu?
Jag sitter på en spinningcykel. Får äntligen träna ordentligt efter biopsierna, det behöver både min hjärna och mina muskler. Jag hinner planera en middag jag ska laga åt mamma och syrran, fundera över donnans present plus tänka på mina karaktärer och lyssna på podd.

Vad skrämmer dig?
Valet. Att människor hellre tänker på sig själv och sina egna tillgångar än på resten av samhället. Din röst handlar inte om dig utan om vilket samhälle du vill ha. Och att människor är historielösa. Människors okunskap skapar ångest hos mig.

Vad peppar dig?
Min donna, min familj och mina vänner. Håll i hatten vad jag älskar och uppskattar dom varje dag! Och under demon mot nmr förra helgen var typ hälften under 20, det gjorde mig så förbannat rörd!! Hopp finnes!

(null)

Vad vill du ha som huvudsyssla om fem år?
Jag vill skriva. Jag vill ha ett sommarhus dit vi kan bjudna ut vänner, hålla skrivhelger och jag vill försörja mig på att skriva. Och jag vill förändra människor via mitt skrivande. 

(null)

Vad får dig att gråta?
Unga som är politiska och att folk i min närhet som är gravida. Förstår ni hur många kilo bebis jag har att dyrka kommande året? 😭 Och när jag tänker på mina vänner kan en liten tår tränga fram. Bara jag sneglar på min egen tatuering känner jag så otroligt mycket kärlek ❣️

Vad är det sista du tänker på innan du somnar?
Jag är inne i en period då jag inte drivs av varken dödsångest eller jobbstress - hurra! Så jag brukar tänka på hur len donnans hud är, kanske något om mina karaktärer eller hur glad jag är över allt jag har i livet. Ibland tänker jag på vår bebis-resa, men då blir jag oftast för peppad att jag inte kan somna! 

Vad måste du ha hemma i matväg?
Färsk ingefära och gurkmeja, grädde och kaffe. Och tacokrydda! Och halloumi!! Och massa färska grönsaker och gröna blad. 
(null)

Vad läser du just nu?
En bok av Caroline Engvall som heter Judas-vaggan och som är riktigt läskig och vidrig! Huvva. 

Vad är skönt?
Att sova på dagen. Herre gud, gör det nästan varje helg. Och att yoga. Namaste!

Vad gör du när du är arg? 
Beror på vem eller vad jag är arg på. Är jag arg på E så måste vi lösa bråket samma sekund. Är det typ samhället så ringer jag mamma, syrran eller Ernst och får dom lika arga :))))

Vad är din vanligaste hälsningsfras i sms?
Hej gull!!

Vad är du avundsjuk på? 
Folk som lever sina liv i blindo och som kan noll kokosboll om politik och samhället eller genus. Vad skönt liv dom måste ha?
(null)

Vad är det viktigaste som finns?
Folk i ens närhet som fångar upp en när en behöver, som peppar och älskar en. Och som säger stopp när det behövs! 

Vad är ingredienserna för en bra utekväll? 
Mycket bubbel, bra musik med blandad lista som har allt från Håkan till typ hipp musik, skvaller, gamla minnen och folk som vill ragga. Älskar att puffa ihop folk utan att för den delen bli störd av äckliga män. Och sen dans tills det gör ont i fötterna och det avslutas med snabbmat med mycket ost :)))))

Vad är det gulligaste som finns?
När mina syskonbarn skriker Mosters!! och springer mot mig och E! Deras skratt kan läka vilken ångest som helst ❤️❤️❤️

Vad såg du senast på en scen?
Kan det ha varit Tomas Ledin med HT och syrran? Hur som helst fick den konserten fem av fem. Eller Mamma Mia? Också svinbra!
0 kommentarer