Mot framtiden

Clara Henry läser sin egen bok Mot framtiden: en simpel guide till att krossa patriarkatet. Och den ges ut av Bokförlaget Forum.

Boken är indelad i några olika kapitel som tar upp allt från viktiga historiska årtal, framstående feminister genom tiderna, kropp och sex, svar på tal och allt är uppblandat med Henrys egna liv och anekdoter. Och det är så otroligt jäkla bra! För mig var det kanske inte några nyheter eller några nya lampor som tändes, men det gjorde ingenting. Det var riktigt mysigt, härligt och kraftfullt att läsa. Och det som gör mig som allra mest rörd, glad och peppad över är att jag vet att mängder av tusentals kids kommer att läsa den här boken. Tusentals lampor, världen över kommer att tändas tack vare Henrys fantastiska bok. 

Och med tanke på att Henry slog signeringsrekord på bokmässan med sin mens-bok, räknar jag med att den här boken kommer slå minst lika hårt! Och det gör mig pirrig? Massvis med kids kommer få ta del av en bok med otroligt mycket fakta, svar på tal, vettiga personer och så jävla mycket mer.

Hörni, jag behöver knappast skriva något mer om vad boken handlar om. Bara låna, köp eller sno den. Och ge den till kids i era närhet. Läs den först och ge den sen, så har ni mängder av saker att diskutera och prata om framöver. Och lärare och fritidspersonal – gå loss och köp den. Det kommer göra under för kidsen. Mot framtiden: en simpel guide till att krossa patriarkatet får fem av fem palmer.

 Queen Clara Henry <3 
Bokförlaget Forum feminism fortbildning
0 kommentarer