ett mirakel

Detta kanske inte är direkt om vår bebisresa, men så nära som. Jag har blivit moster, igen! Vår lilla bebis kommer ha 8 kusiner när den föds, och i går föddes ett litet mirakel! <3 

Och det är ju något som en alltid drömt om, att ha någon att dela föräldraledigheten med. Och om möjligt ännu mer peppigt att få dela den med sin syster! Det är ju helt sjukt, magiskt och fantastiskt att det lyckats bli så. OBS: inget som någon av oss planerade för, utan en lycklig slump att vi båda blev gravida med några månaders mellanrum <3 
Embys senaste kusin föddes i går eftermiddag och den kommer alltså vara ca fyra månader äldre. I början kommer det säkert att kännas som oceaner av tid och framsteg för bebisarna, men jag tänker att när Emby passerat 1,5-2  år kanske dom känns lite mer lika? Tänk vad dom kommer kunna leka ihop, lära av varandra och hänga! <3 
 
Här är min önskelista på vad vi ska göra under vår gemensamma föräldrarledighet: 
- egen barnmat
- passa varandras ungar så att den ena får gå och bajsa ifred, kanske sova en sväng, vispa ihop en kladdkaka osv
- ha häng med mamma
- gå på långa promenader
- göra fynd på loppisar osv (ja, jag vet att du ogillar loppisar Phia, men det går att göra dödsbra fynd!<3 )
- gå på olika event för mamma-bebis :))))
- klä barnen i likadana kläder, helst som olika frukter. Lägg av så gulligt! 
  
Världens största grattis till er, S och T! Ungen är helt jäkla ljuvlig och jag längtar ihjäl mig efter att få krama om er <3 
 
Bebislängtan
0 kommentarer