Amning + Biblo

läste en vansinnig tråd om vad en "får" göra under amning. folk som hittar på egna ramsor, som pratar konstant, vissa har förbjudit tv, mobil osv. andra stirrar på bebisen konstant för att bonda. när vi skulle kicka igång min amning + vända Harrys vikt körde vi aktiv amning i 30min - varje/varannan timme!! jag kan avslöja att jag både netflixade och skrev bokrecensioner på mobilen. nog för att han är gullig, men så kul är det inte att stirra på honom medan han stirrar på mitt bröst till tonerna av en egenkomponerad ramsa... med det sagt så läser jag också under amning. ibland högt, oftast tyst. och här är veckans hög från biblo. älskar biblo ❤️📚

(null)


(null)



2 kommentarer
narcoffer

Folk har så mycket åsikter! Jag gav upp att läsa under amning, för det blev så konstig spänd ställning och jag fick ont i handleden. TV-serier är bäst!

/carina

Om jag inte hade "fått" läsa när jag ammade våra tvillingar sommaren 2000, hade jag dött av tristess. Jag ammade i princip dygnet runt i flera månader ju!! Jag ammade inomhus och utomhus, på parkbänkar, restauranger och caféer och hade inte en tanke på att någon kunde uppfatta det som störande. Så var det då...