lista ut mig

10 saker du vill göra innan du dör:

äga en mops som heter Frans

vara mamma åt några troll

tillbringa några veckor på en ö, bara jag och en hög trave böcker

hitta det perfekta hånglet

titulera mig författare baserat på en värdig grund ( ett) släppt en bok. två) sålt ett visst antal böcker.)

vara programledare

besöka alla världsdelar

bo i New York ett tag

roadtrippa i staterna

jämföra hakan med Kronprinsessan

 9 saker om dig själv:

jag kan bli förälskad i en ny vän efter fem minuter och känna att vi kommer att bli tighta vänner. hen trillar in i mitt hjärta och får en plats där. 

jag skulle så gärna vilja vara en sån som tror på saker. ödet, gudar, högre makter osv. har försökt men det tar stopp. dock tror jag på spöken, nötte alldeles för mycket spökböcker som liten. 

lärde mig läsa som sexåring och läste vart vi än reste. vilket innebär att jag nu inte hittar någonstans i Stockholm. läste från att vi klev in i bilen och tills vi var framme. och när jag skrattade så skrattade pappa och efter ett tag skrattade även syrran. 

älskar att reta människor som är vinnarskallar. eftersom jag själv inte bryr mig alls om vem eller hur någon vinner, så är det roligt att retas. gäller oavsett Eurovision, fotbolls-em el kubbturnering på bakgården. 

min största hobby är att resa och försöker resa två-tre gr/termin. hälsar på vänner som pluggar utomlands, kopplar bort vardagen för några dagar och bara är. 

lever extremt ekonomiskt och snålt. ser inget värde i att slösa pengar och sparar hellre. har nött ob-pass i år och levt ekonomiskt sen jag fick eget boende. fast jag älskar att skämma bort folk i min närhet. så nudlar till mig och tryffel till raringar.

jag har kort stubin och kan tända till på några få ord. är redo att käfta för mig, någon jag bryr mig om eller för saker jag står för. men kan koppla bort ilskan och bli glad igen på ett litet kick. 

är vego för att jag bryr mig om miljön, men älskar smaken av kött. saknar kött nästan dagligen. vilket innebär att jag är en smakare och tar av vänner. men jag uppmuntrar alla till att skippa kött någon gång om dagen.

älskar att få mina fördomar och förutfattade meningar krossade. för vi har alla förutfattade meningar, men visst är det härligt när en tänkt lite märkligt om någon som egentligen är toppen?

 8 sätt att vinna ditt hjärta på:

ha nära till skratt och gärna försöka få mig att skratta. le mer än du har bekymmersrynkan på.

när du efter två cider vill "ba fråga en liten fråga som egentligen är från en kompis..."

förstå varför feminism behövs och vara det. samt vara politiskt medveten och kunna skilja på höger och vänster. vi lever i en demokrati, det är din skyldighet att ha koll på läget.

kunna hålla en diskussion levande utan att gå på individen. när någon kan skilja på åsikter och person, samt inte blir arg för fort. en diskussion är ofta ilsken och arg, men det går att medla. ibland. men också förstå en gräns och att vi aldrig någonsin kommer tycka lika, och det är ok. ibland.

när du ger mig komplimanger för mina åsikter, min intelligens eller en bra formulerad fras. saker kring mitt utseende berör mig inte. vill jag veta något om hur jag ser ut kan jag använda en spegel. 

ha passion för saker. aktiviter eller handlingar du brinner för. ha ett mål och en drivkraft för något du vill åstadkomma. egna intressen är rart och viktigt. 

gilla att läsa. sen om du pressar Nesbös deckare eller enbart tuggar i dig Svensk Maffia om och om igen spelar ingen roll. eller för den delen tycker att "Snabba cash" är ett litterärt verk. bara gilla att läsa. 

förstå när det är läge att skämta och när stämningen innebär något helt annat. tankeläsning tror jag inte på, men människor som kan minspel, känna av stämningen eller våga fråga är guld. 

 7 saker du ofta grubblar på:

döden. vad som händer med en när en tagit sista andetaget. vad som händer med kroppen vet jag ju, men själen? känslorna? alla minnen? hjärtat? - kan ägna timmar åt detta. 

dagens kids. hur påverkas dom av reklam, media, ständig kontakt med andra individer via olika forum. bloggarna. osv. hur mår dagens kids och hur kan en påverka så att dom inte blir förstörda av samhället?

vilken bok ska jag börja skriva på först? kommer jag leverera en hel bok eller blir det noveller? hur ska omslaget se ut? vem vill jag ha som redaktör? vilken klänning ska jag ha på festen? vilka sorts snittar ska vi äta? (finns inga gränser inom detta.) 

gamla ex. mitt hjärta har kopplat bort dom och banden är klippta. men jag kan ibland fundera över hur dom mår, vad dom gör, hur dom känner inför vår gamla relation, händer det att dom tänker på mig då och då. när det kommer till "en kanske skulle smsa om en kaffe?", byter jag tankebanor helt. 

har jag valt rätt val i livet? skulle jag kunnat göra något annorlunda? varför känns det ibland som mitt liv står stilla medan alla andra ba plockar ut examen, gifter sig, kläcker kids eller tar körkort. jag kan ofta fundera över om jag gjort något fel, eller bara gör saker i annan ordning?

hur kommer det sig att folk på riktigt bryr sig om sport? jag känner noll när jag ser sport. bryr mig inte om lag, känner inget när sverige vinner eller så. jag gillar ideén av samhörighet, att människor kan gå ihop som har ett gemensamt intresse, lagandan och att sport ska vara öppet för alla - men att på riktigt bry sig gällande vem som gör mål eller inte, där är jag helt blank. 

hur många kärlekar en individ kan ha? förhoppningsvis så många som behövs. folk skulle behöva sluta tänka på titlar och bara följa hjärtat lite oftare.

6 kändisar du tycker är snygga:

Scarlett Johansson

Johnny Depp

Julia Frej

Ron Weasley i tredje filmen när hen är ett lejon. 

Chuck Bass

Meryl Streep

5 saker du aldrig skulle vilja göra:

se någon jag älskar dö, eller vara med om det igen 

värdesätta pengar och materiella ting på ett märkligt sätt

gifta mig med någon som har väldigt annorlunda åsikter än jag

köra rattfull (ville klippa körkortstillståndet efter risk1)

ljuga, smöra, ställa mig in för att nå dit jag vill

4 saker du köpt den senaste månaden:

en vit klänning till midsommar. ett barn frågade om jag skulle gifta mig, så vi skulle spana efter en lämplig flicka eller pojke åt mig <3

lite luncher som jag ätit tillsammans med olika finingar

tid för uppkörning och teoriprov

en färgglad body i ekologiskt bomull till trollet som bor i syrrans mage!

 

3 sätt att få dig le/skratta:

extremt tråkiga skämt, gärna ordvitsar

fuldansa. har lite svårt för folk som dansar hippt eller tillgjort 

barn/hundar som gillar att roa och "toka" sig, fast då skrattar jag med och inte åt

 2 gamla favoritlåtar:

denna och denna. älskar älskar klänningen i video nr två. och den första är min sommar-pepp-låt som jag lyssnar på när jag saknar Ellen eller vill tagga inför något. 

1 sak folk inte visste om dig:

jag har en gång i tiden varit sambo, med en kille! som jag tänkte att jag ville leva hela mitt liv med, föda henoms barn och ba leva lyckliga i alla mina dagar med. och vi var så extremt olika och fel på fler sätt än vi var rätt. det är så bisarrt att jag ibland kan glömma bort det själv. - nästa gång jag provar något liknande ska det vara med en jämlik och vettig person. och förstå mitt eget värde i en relation osv. 

 - hej lilla skitunge! tagen för ungefär fyra år sen. mycket vatten har runnit under broarna sen dess. 
1 kommentar
Gynther

Å så söta ni var i dag då inte sama nergångna slitna flicka som sist men funderat på att det redan existerar saker som byter ut era jobb? hårt för Henke och genus! Puss på er!