Sätt mig i brand

 
Jag har äntligen läst ut denna ljuvliga serie av Tahereh Mafi! De tidigare böckerna heter Rör mig inte! och Rädda mig inte! - och hela serien är så jävla bra!! Sätt mig i brand! är tredje och sista delen, men det ska tydligen finnas ett gäng noveller också. 
 
Jag har skrivit om serien förr och jag vet inte vad jag mer kan skriva. Det känns meningslöst att sammanfatta en bok när det är sista delen i en serie, läs dom i ordning och gör det nu!
 
Språket är bland det absolut bästa jag någonsin läst. Det är så mycket känsla i varenda mening och hon skriver ut exakt hur det kan kännas. Som när huvudkaraktären kliver in i ett rum och ser personen hon älskar mest av allt i hela världen ledsen. Då gör det inte "bara ont" i henne. Utan hon känner hur benen trasas samman i hennes kropp, rasar ihop i en liten hög och hur hjärtat inte längre hålls upp av revbenen. 
- och jag älskar det! Jag älskar varenda jävla sida i boken och var tvungen att läsa om flera sidor åt gången. 
 
Det finns två sexscener i boken. Den första var så pass jävla bra att jag var tvungen att riva ut sidorna ur boken så jag kan läsa om och om igen. SÅ JÄVLA BRA SCEN!! <3 <3 <3 
 
Bara gör dig själv tjänsten och gå till närmsta biblo, låna hem hela serien, stäng av mobilen och njut. Puss! 
 
Sätt mig i brand får givetvis fem av fem palmer!
B Wahlströms
1 kommentar
egosworld.blogg.se

Kul med boktips, det denna láter spännande dessutom =)