Akupunktur och PCOS

såhär kan en se ut efter sin trettioandra omgång av akupunktur. det i kombo med minst 13000 steg om dagen och kostråd har varit min vardag i 16 veckor och ska förhoppningsvis förbättra min PCOS. under hela den här tiden har jag funderat över hur det kommer sig att mellan 10-15% av alla fertila personer med livmoder förväntas acceptera läget med läkare som inte vet något, besvär/symptom från hell, psykisk ohälsa och att tvingas leka Sherlock Holmes bland slutna Facebook-grupper. när ska den här gruppen tas på allvar? mina symptom är ganska milda: övervikt, jättemycket ägg och oregelbunden mens. men kanske är min ångest, oro, humörsvängningar, svettningar och depressioner pga PCOS- vem vet? fb säger det iaf. 🕵🏻‍♀️ 



och jag tänker också - hallå alla bokmänniskor jag känner, när skriver vi en bok om det här? intervjuer med sakkunniga läkare, experter, personer med PCOS själva och gör en grundläggande bok om hur allt hänger ihop från menscykel till mående, hormoner och allt. en riktig bok som tar folk med PCOS på allvar, för det behövs. ❣️📍💉


(null)


Och nu är jag på väg mot Kvinnohälsan för de sista testerna! Tjoho!
akupunktur behandling depression pcos övervikt
0 kommentarer