Stopp min kropp

I går hängde jag med Lill-trollet hela eftermiddag och kvällen, så jäkla mysigt! Vi lekte utomhus, kollade på Pippi Sumsum (Långstrump) i hundra år, åt rårakor och läste massa Alfons. Eller jag skrev om Alfons mentalt eftersom dom gamla är så vansinnigt dåliga, skandal! 

Och när vi var i parken kom ett barn fram och la sin hand på mini-L som klart och tydligt sa "nej". Och jag sa att det var en kompis förmodligen ville leka, och då visade hon att hon hellre ville leka själv med sin snäckformade kakform. 

Och på något sätt kändes det så himla bra, att hon redan nu kan säga ifrån när hon inte vill. Den som var med ungen försökte med att den inte menade något illa. Och jag sa att hon bara ville vara själv, inte mer med det. Jag ska inte slå på för stora trummor och analysera iväg. Men jag kan bara hoppas att alla barn lär sig att sätta sina egna gränser, lär sig integritet, kan namnen på olika kroppsdelar och kan respekteras från start. 

(null)

(null)

(null)

integritet stopp min kropp
0 kommentarer