Corona och fisktacos

Det jag tror stressar mig mest är hur skört och bräckligt vårt samhälle känns. Företag som halverar och varslar halva personalstyrkan, ersättning till bebisar tar slut i butiken, apoteken inför max-köp på tre varor med paracetamol och folk går med munskydd som inte hjälper någon alls. 

Det känns så konstigt bara, alltihop. Toalettpappret och alla basvaror tar slut och folk bunkrar som att det ska räcka till midsommar. Men vad vet jag, det kanske blir så? Själv är jag lite mer lugnt inställd. Vi kommer fortsätta ta tuben till min träning om torsdagarna och jag kommer absolut gå på öppna förskolan med Harry. Vår värld är redan så liten redan som den är, jag kan inte göra den ännu mindre. <3 
Och jag är inte särskild orolig för mig och min lilla trio, dock tänker jag på folk vi har i vår närhet som jag oroar mig sjukt mycket för. Men vad det gäller den allmänna befolkningen så gäller det att ha sunt förnuft, tvätta händerna och inte hosta rakt ut. Typ samma vi begär av fyraåringar... 
Mitt i allt krisande är jag sjukt stolt över syrran som hoppar in och jobbar för 1177 för att prata om Corona! Heja! <3 

Med det sagt ser jag fram emot mer häng hemma hos folk på fika och middagar. Och jag lagade en alldeles ljuvlig middag i går: fisktacos! Emelie har vägrat för att hennes ex gjorde en äcklig variant för sju år sedan?! Men i går var det dags, och jag kände mig som ett geni? Allt var gott? Det var krispigt, salt, syrligt, starkt och gott. Allt jag gillar. Emelie hade missuppfattat upplägget och undrade var pommesen var... Jaja, Harry åt iaf majs, mango, fisk och avokado :))

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Corona fisktacos
0 kommentarer