Hej från karantänen

Såklart jinxade jag hela veckan genom att ens skapa en veckoplanering. Sen i tisdags eftermiddag har jag haft ont i hela kroppen, lite feber, halsont, snuva, huvudvärk och hostat som en galning. Kan det vara Coronan som tagit mig och nu även Emelie? Vem vet? Harpi röjer som vanligt och är tack och lov ganska lätt att distrahera fastän vi mår som två påsar skridskor. Tur att vi inte direkt är rädda för skärmar :)))) RuPaul All Stars räddar oss denna vecka. 

Men det är ju ändå en ny upplevelse att ta hand om en unge samtidigt som en har ont i hela kroppen och helst bara vill bädda ner sig och sova bort hela dagen. Så den idylliska våffelmiddagen jag föreställde mig förra året innehöll istället två med värk, snuva, halsont samt en som inte ville sitta still och bara ville amma eller äta färsk ananas. Och i dag hade jag så ont i kroppen att jag övervägde att sluta amma, främst för att han så gärna röjer under tiden han ammar. Tiden när han låg stilla och åt i timmar känns verkligen avlägset. :’)) 
Men förhoppningsvis går detta över lika fort som det kom, hopp finnes! Tills dess ställs alla planer in och karantänen fortsätter. (null)

(null)

(null)


0 kommentarer