Second hand

Jag gjorde en liten undersökning på insta igår om second hand, och det var så himla kul att läsa om folks bästa fynd och vad folk tycker om second hand. Jag älskar att göra fynd och jag ser det framförallt som min skyldighet sen Harpan kom. När en kollar på staplar över hur barn påverkar miljön ligger dom knappat lägst i kurs, så för att dra vårt miljöstrå till stacken köper vi mycket second hand. Och det går att göra såååå mycket fynd! 

Vi köper på tradera, blocket, sellpy, market place, instagram och av vänner och bekanta. Och såklart loppisar när det inte är pandemi :)))) Framförallt barnsaker går att fynda överallt. För barn får miljoner saker, dubbletter och av typ inget blir slitet förrän i storlek 80, haha. Så det går verkligen att fynda! Och jag har fyndat så mycket grejer som aldrig ens har använts. 

Mina bästa tips:
- frys in kläder/skor några dagar och tvätta sen
- köp saker i fel säsong för att preppa för dig själv
- köp större storlek när du hittar fynd, också för att preppa för dig själv
- släng ut annonser i närhets-grupper/insta osv. Folk har grejer och vill ofta bara bli av med saker för symboliska summor 
(null)

(null)

(null)

(null)

0 kommentarer