namnbyte och prickkastning,

C - Så syrran fick namn över sin mamma, och brorsan fick namn efter dig. Men varför fick inte jag heta Ulf?
P - Höhöhöhö! Men lilla gumman!! Det är ju ett pojknamn. Och du är en flicka. Hehe sånt går ju inte.
C- Määäh! Det där är ju förlegat! Så kan du ju inte resonera. Det där kommer vara överflödig info om några år och alla kommer heta exakt vad de vill.
P - Så bra då lilla gumman!
C - Japp. Så jag ska nog byta. Jag ska heta Jack!
P - Jack?
C - Japp.
P - Jaha?
C - Skulle du kalla mig för Jack dårå? OM jag nu byter?
P - Jag måste nog få vänja mig en stund först. Sen så kanske jag gör det.
C - Bra. Då blir det Jack.
P - Ja det förstås, Jack kan man ju heta som både pojke och flicka nu för tiden, så det kan jag kalla dig!


Och sen kastade vi prick med hans medicinkoppar, jag pratade om mina nya kurser medan han nickade instämmande. Jag dukade upp en ny bullängd och smög sen ut efter att han somnat mitt i en mening. På väg ner tryckte jag på femman, kom på att jag glömt en sak och stod sen kvar. Mannen bredvid mig tittade försiktigt på mig när vi kom till bottenplan, men jag förklarade att jag glömt en sak. Varför jag nu ens gjorde det för en främling? Men han såg nöjd ut och klev ur hissen.
2 kommentarer
Hanna

Hanna

Vem är sjuk/vad har hänt? =( Superbra blogg!