Slut på studie

I tisdags gjorde jag mina slutliga tester för en studie jag deltagit i dom senaste 16 veckorna. Det har inneburit akupunktur två gånger i veckan, kostråd som typ var lchf plus 13000 steg om dagen och övrig träning. Och nu gjorde jag uppföljande tester för att jämföra med dom jag gjorde i våras. Egentligen skulle det ske en tredje gång efter ytterligare 16 veckor, men då kanske jag är preggo och det skulle fiffla med proverna 🙆🏻‍♀️ 

Det jag gjorde i tisdags var tre biopsier ( i lårmuskeln, i magfettet och från livmoderslemhinnan), lämnade 16 blodprov och drack sockerlösning. Plus svarade på 1000 frågor om PCOS, övervikt, psykisk ohälsa. 

Och nu är jag färdig med studien! Tjoho! Om ett tag kanske jag får ta del av några prover och längre fram blir det artiklar. Men det är så himla skönt att det är över och att jag slipper akupunkturen. Tjoho! Vi firade med pizza och choklad - livets kväll! 

(null)

(null)

PCOS bebis-längtan insemination medicinsk studie
0 kommentarer