Det kommer aldrig vara över för mig

Jag har läst alla Mhairi McFarlanes böcker och det är samma sak varje gång. När jag läser hennes böcker så undrar jag varför jag läser några andra böcker alls? Dom har ju allt! En fantastisk huvudrollsinnehavare, geniala dialoger, roliga vänner, språk som bara flyter fram. Och det är nästan alltid en relation från det förflutna som ännu inte är helt avslutad, och som nu bubblar upp till ytan! Det kommer aldrig vara över för mig ges ut av Harper Collins Nordic.

- Och vem älskar inte det upplägget? Vi har ju alla säkert en eller flera relationer som kanske inte avslutades helt hundra, där något hände och som aldrig diskuterades, slitande uppbrott osv. Eller kanske första kärleken från college, som nu dyker upp igen... 

Georgina Horspool är i trettioårsåldern, jobbar på en restaurang, gillar att dricka drinkar med sina vänner och har en pojkvän som är stand up-komiker. Restaurangen hon jobbar på beskrivs som en sådan de vidrig en som vi alla nog har varit på. Ni vet där det luktar lite för mycket rengöring, maten ser ut som klister och en känner under tiden en äter skiten att en förmodligen kommer bli matförgiftad innan kvällen är slut. Tjoflöjt! 

När en matrecensent skickar tillbaka en och samma maträtt för tredje gången blir lösningen att hon får sparken, för att dra fokus från den äckliga maten. Hon strosar hem och hittar sin pojkvän i sängen med sin manager. Så nu har hon både fått sparken och dumpat sin snubbe på samma dag. Typ samma timme. Utöver detta har hon en familj som är minst sagt ansträngd. Hon har en mamma och en syster som inte direkt jublar över att hon saknar utbildning, jobbar på restaurang och knappt har en pojkvän. Deras inställning är ju att en ska ha en fast partner, bra utbildning, bra jobb och gärna ha barn eller ungar på g. Snarki barki. När ska folk fatta och acceptera att alla inte vill göra samma sak? Eller i den takt som samhället vill? Så Georgina har väl en ansträngd relation till dom samt en död pappa som spökar lite i bakgrunden. 

Men, då får hon ett jobberbjudande, servera alkohol på en begravningsvaka. Och hon lovar att inte phucka upp det eftersom det är hennes syrra som har ordnat jobbet åt henne. Allt flyter på, hon gör succé och har det bra på vakan – tills en blast from the past kommer in genom dörren. Hennes gamla ungdomskärlek äger baren som hon nu jobbar på för en kväll och senare får fast jobb på!

Och det här är ju såklart pirrigt! Vem drömmer inte om detta upplägg? OBS inte jag!! Men jag älskar att läsa historier om det. Det växlar mellan nutid och deras tid som ett ungt kärlekspar men det dröjer innan en fattar vad det faktiskt är som har hänt mellan dom. Hon jobbar på i baren, försöker få honom att minnas henne och samtidigt mota bort hennes vidriga ex som gör allt vad han kan för att komma tillbaka i hennes liv. Han dyker upp på hennes jobb, ställer till scen på scen och skapar slutligen en show baserat på hennes dagbok!! OBS. det kanske är en spoiler, men det är så sjukt. Jag brann av när jag läste om det och blev mordisk. Vet inte hur jag skulle hantera om något av mitt ex skulle läst min dagbok, det borde ju vara dödsstraff på sånt. Huvva.

Som ni själva fattar blir det ju riktigt krispigt av att exet vill ha henne tillbaka, hon försöker få sin gamla kärlek att minnas henne och samtidigt få ihop sitt liv på något sätt. Tur som det är har hon fantastiska vänner och fina kollegor på baren. Det är pirrigt, roligt, ganska jobbigt ibland, men också kaxigt och vettigt. Den här boken har ju exakt allt jag älskar och var precis vad jag behövde läsa just nu. Mer än så kan jag faktiskt inte skriva för då kommer jag avslöja slutet. Det kommer aldrig vara över för mig får fem av fem palmer.

HarperCollins Nordic chic lit
3 kommentarer
.38 new brass

Hi there, I enjoy reading through your article. I wanted to write a little comment to support you.

telegram accounts

Hi there! I just wanted to ask if you ever have any issues with hackers?

My last blog (wordpress) was hacked and I ended up losing months of hard work due to no data backup.
Do you have any methods to prevent hackers?

5.7x28 ammo

I'll right away clutch your rss feed as I can't find your e-mail subscription link or newsletter service.
Do you have any? Please let me know in order that I may just subscribe.
Thanks.