Tacos och pension

Sista dagen på jullovet spenderades med rävligan! Det är så himla kul att se hur bra Harry trivs med våra vänner. Han skiner som en sol när dom underhåller honom :)) 

Och i dag har vi haft långt samtal om pension, sparande och skapat fondportföljer! Mitt mål var ju egentligen innan jul, men sen ville jag vänta på Rika Tillsammans lista inför 2020 + att jag ville hitta lite fler långsiktiga och etiska fonder. Så nu har jag och Emelie kickat igång varsin portfölj. Hon sätter över en summa till mig varje månad för att jag är hemma och missar pension, löneutveckling osv och det är den som jag nu investerar i 9 fonder. Plus summan för alla tidigare månader. Och det känns så himla bra! Vuxet och bra. Jag har ju pensionssparande sedan flera år tillbaka, men detta har jag ju varit med och valt själv. Heja! 

(null)

(null)

(null)

pension rika tillsammans
0 kommentarer