Happy Pride!

Idag är det som alla vet den stora dagen, enligt mig en av årets största dagar - Pridetåget kommer att gå genom sthlm och lysa upp den beiga och tråkiga tillvaron vi vanligtvis lever i, eller inte jag och mina tjejer - men många många andra! Jag är självklart ett stort fan av denna tillställning, var utanför området igår hela kvällen/natten och firade livet med massa mysiga lebbar, snygga bögar och annat trevligt folk. Mer om mina åsikter om pride kommer sen!
Det är bara en sådan stor händelse, och tänk att vår lilla huvudstad i år är ansvariga för Europride, vilket innebär att staden är full av härliga gayturister som tillsammans firar livet, kärleken och allt annat underbart!
Nu är det jag o ellen som ska ta oss ner på hornsgatan där vi ska möta upp jennie,jossan,natti,naddi + massa massa fler och tillsammans se på en av årets bästa händelser, samt spana efter alla som vi känner som går i olika delar av tåget! Mina favoriter är självklart gaypoliserna och gayscouterna! Gråter som ett litet barn varje år när gaypoliserna kommer, så himla vackert! Hoppas man ser några nya människor i tåget i år, som man inte visste var gay innan, sådant är alltid lika kul! :)

Vill bara önska allt och alla en HAPPY PRIDE!



puss puss// en prideglad caro<3 + ellen

12 kommentarer
Straight

Vem fan pallar pride?! När kommer heteroparaden, för alla normala människor? Pridefestivalen är bara ett rop på hjälp! Haha tycker synd om alla som drabbats av pride! ^^

caro

Och jag tycker synd om dig! Stackars stackars lilla människa, som har fastnat i heternormens träsk! Jag tycker bara väldigt synd om dig, stackars liten som inte verkar veta så mycket, det finns inget som heter normalt!



Men Happy Pride på dig iaf! :)

Straight

Vi kan i alla fall kolla vad majoriteten säger? Är det inte majoriteten som avgör vad som är "normalt"? Homosexualitet är när allt kommer omkring något onormalt som, om alla skulle vara det, skulle stoppa den mänskliga utvecklingen! Om Gud hade velat att vi skulle vara homosexuella så skulle män kunna bli gravida och kvinnor ha spermier.

caro

Men vem bryr sig om vad majoriteten säger? Stå upp för din egen åsikt istället! Men det är ju tack vare den mänskliga utvecklingen som det just finns vissa människor som är hetero, vissa är bi, vissa är homo, vissa trans och vissa helt phucking dumma i huvudet som i ditt fall! Variationen liksom förgyller vardagen, tycker du inte det?! ;)



Börja inte ens snacka om Gud, lilla människa!

Straight

Haha! Du verkar ju smått manisk med dina inlägg^^ typiskt vänstersnack, sätter min årslön på att du är vänster ;)



jag står upp för min egen åsikt, homo/trans/bi-sexuella bidrar till mycket negativt i samhället, pride-festivalen är bara att tecken som visar på osäkerhet och att dom alla måste visa upp sig! Kom inte sen å klaga på hatbrott när ni beter er som ni gör, vill ni slippa bli diskriminerade så sluta märka ut er så förbannat!

caro

Ja, inte är jag någon patetisk blåmes iaf! Så mer åt vänster än höger är jag garanterat, aldrig i livet att jag sätter min fot på den högra sidan. Kan två goda ideer dom har kommit upp med dom senaste 10åren, o då är båda ideerna vänsterinfluerade! Gissar att du är blåmes?!



Men jag vet inte riktigt vad jag ska svara på följande del, kan börja med att säga att jag hoppas verkligen att jag inte känner dig, för då skulle jag skämmas över att ha en sådan urbottad idiot i min bekantskapskrets.



På vilket sätt bidrar hbt-personer till ngt negativt i samhället? Pridefestivalen är något otroligt viktigt som tyvärr behövs i samhället då hbt fortfarande ej är accpeterat, omtyckt el ens lagligt runt om i världen. Och så länge det fortfarande existerar idioter som du, så behövs sådan här saker!



Hurdå beter er? På vilket sätt märker vi ut oss??Visar vår kärlek öppet? Är glada och lyckliga? För en vecka om året vågar visa vem vi egentligen är?



Du måste ju vara mer skadad än jag först trodde.





Happy Pride!

Straight

Haha ok caro jag är klar=)

Ville bara se om du verkligen står för var du skriver i din blogg, många som inte gör det utan bara vräker ur sig massa skit!



Tack för att du har gett oss en blogg med annat än skitsnack om tajta jeans å stureplan!



Å btw, när det kommer till politik så säger jag bara: "All makt åt Tengil, vår befriare!"

DiscoMannen

caro det märks att du är vänster för dina argument saknar någon riktig grund.



"hellre död än röd"

Straight

Nej nu tycker jag inte att vi ska gå till personangrepp här...bloggen är till för att få skriva vad man vill..så länge det inte handlar om massuotrotning av judar, lr nåt om profeten Muhammed eller Allah eller att man skriver "bomb, president, 11:e september, taliban" ...haha nu är din blogg snart på FRAs svarta lista:P

caro

Till Straigh!



Haha äntligen en till som kan det citatet! ;) Bara så du vet, jag står alltid för vad jag säger, även om andra lackar ur, blir ledsna eller är allmänt cp över mina åsikter, så står jag alltid bakom dom!



Hahah det är det sista du kommer få läsa om här, inget om stureplan el tajta jeans kommer existera här!



Om FRA, årets mest skrämmande och bisarra lag som diksuterats, märks att vi har ett blått styre =/

caro

Till DM.



På vilket sätt saknar mina argument grund?! Om du vill läsa en rentvättad vänsterblogg har du kommit fel, här får du mina egna åsikter i min egen form. Så vill du ha "riktiga argument med grund", läs någon annans blogg! Här kommer bara mina egna ihopsnickrade argument! ;)

Anonym

HAHAHA KUL VICTOR ! :d