5 månader kvar till jul!

Är det bara jag som längtar lite till julen? Idag är det ju bara 5 månader kvar tills man får äta massa massa god mat, öppna och ge bort julklappar till nära och kära, samt bara ha det allmänt mysigt! Jag längtar verkligen efter att få bädda ner mig under ett tjockt täcke, gå omkring i duntofflor och se på när snön faller utanför fönstret! Bara ha det allmänt mysigt inne i värmen medan man vet att utanför vräker snön ner. Är jag bara allmänt konstig eller är det fler än jag som är lite sugen på julkalendern, nedräkningen och alla gamla klassiska jullåtar?!
   Blev så sugen på jul när jag upptäckte att det var den 24, att jag bestämde över alla skrikande barn när vi skulle välja film, självklart blev det något juligt - Astrid Lindgrens julfavoriter! Helt underbar film! Det var jag och kusinernas barnflicka Sheyla som tillsammans vaktade 4 små knoddar. Slutade med att två somna och två sprang iväg medan vi var som förhäxade framför alla gamla barnfavoriter! Jag älskar verkligen alla Astrids helt underbara verk, speciellt under julen för allt är verkligen så sjukt mysigt och underbart! Där kan man snacka om klassiska jular, samtidigt som man lär sig en massa bra saker som man inte förstod som barn. Det är nu som jag verkligen ser och förstår hur hon har tänkt när hon gjorde alla dessa underbara historier, vilka tankar hon vill väcka hos folk och uppmärksamma. Det är nu jag förstår hur genomtänkt alla sagor är. Så det var både barndomsminnen + lärdom som följd. Nästa investering blir utan tvekan Kappsäcken full med alla hennes filmer, är väll runt 25 kanske för 2995kr, värt varenda krona!

  

puss puss// en glad caro<3
0 kommentarer