Nödvändigt tv-program!

Har precis sett mitt livs första avsnitt av Project Runway, med supermodellen Heidi Klum som programledare. Har aldrig riktigt fattat vad som är själva grejen med programmet och ansett det som tråkigt när jag blippat förbi nångång. Men idag fastnade jag verkligen efter bara någon min. Det var inte själva programmet som var spännande, utan själva deltagarna, el speciellt en - Jack! Han hade varit HIV-positiv i 17 år, hade nu fått en liten inflammation i ansiktet, vilket innebar att han var tvungen att avbryta tävlingen. Tårarna bokstavligt sprutade när han skulle säga hej då till alla andra deltagare. Det var så otroligt fint. För han var det väldigt viktigt att han var öppen med sin sjukdom, det var inget han ville dölja utan berättade helt öppet om hur läget var. För mig känns det som ett väldigt stort steg, om ett av jordens mest konservativa land kan ha en deltagare som öppet berättar om sin sjukdom, och förmodliga sexuella läggning i ett väldigt populärt tvprogram som visas över hela världen, då känns det som om vi kommet en bra bit på väg! Det känns så otroligt nödvändigt att sådan saker som den här tas upp, inte bara på nyheterna eller för att skrämma ungdomar från att ha sex, utan mer i vardagliga situationer som i det här fallet i en vanlig realitysåpa. Otroligt bra och starkt gjort av honom som vågar säga som det är, och inte döljer det för allmänheten. På så sätt kommer det bli mer och mer uppmärksammat av samhället och på så sätt mer accepterat runt om i världen! Det är tack vare människor som honom som utvecklingen fortsätter framåt!

Jack - min hjälte!<3



puss puss//en trött men glad caro<3
0 kommentarer