själslig storstädning

Jag har aldrig varit en sån person som tror på Feng Shui, el att de färger på väggarna påverkar hur vi mår. Något som jag däremot tror på att allt runtomkring påverkar en. Nu menar jag både materiella saker, samt sådana saker som bara sker. Nu har jag tänkt lite, och jag kan ju inte precis påverka allt runtomkring mig som sker, lite kanske, men inte allt. Något jag däremot kan påverka och förändra är allt materiellt runtomkring mig, som påminner om saker som jag inte vill bli påmind om. Så nu har jag bestämt mig, jag tar bort allt, lägger ner det i en massa påsar och ser om jag mår bättre efter det. Det handlar inte om förnekelse, utan snarare om att städa bort allt ytligt för att sen ta itu med det inuti mig. Jag ser det lite som när Bree och Rex har blivit tillsammans igen i DH, och hennes psykiatriker frågar vad hon ska göra med alla känslor av hat och ilska som hon fortfarande känner för Rex efter hans otrohet. Då svarar hon:
- I´m just gonna put all those feelings in my imaginary box, and put that box away for a long time and not look into it." 


Det är väll något liknande jag ska göra nu då. Får se hur mycket saker som försvinner från mitt rum, jag kan ju inte ta bort precis allt som påminner, för då kan man dra hur många långsiktiga kopplingar som helst, så slutar det med att jag inte har några saker kvar. Nåja, jag börjar med allt det självklara, så får jag se hur det blir sen.

puss puss// en ransakande caro<3
0 kommentarer