ung kärlek<3

Haha skrattar själv när jag läser titeln, men jag menar inte ung som unga i åldern, jag är ju själv ett barn så det vore bara pateiskt och skrattretande om jag pratade om gamla minnen som " jag minns när jag var ung och kär"! Hahaha! Min humor i ett nötskal! Iaf, så såg jag bland det sötaste jag sett på länge och det verkligen värmde i mig av att se på det. Det var ett ungt kärlekspar och man kunde verkligen se hur kärleken spirade och flöt omkring i luften omkring sötnosarna! Det var så fint, kände mig som Tant Agda när jag gick förbi och nästan snyftade till av lycka!

Men finns det något finare än att se nyförälskade kärlekspar på stan. Dom går sådär tätt tätt med händerna ihopflätade, rosiga på kinden och stora glada leenden som lyser upp deras ansikten. Allt dom säger liksom och allt dom gör pyr det kärlek om, dom andas in och ut varandras kärlek. Förälskelsen är så stark att man nästan kan ta på den när man går förbi turturduvorna! Så vackert, blir lycklig bara av att tänka på det.

Minns själv (nej, inte överdrivet långt tillbaka i tiden) hur det var när man var sådär löjligt förälskad, all ens energi kretsade kring en person, och fokuseringen var inställd på just denna, ett sms kunde göra ens dag och det bästa som fanns var att träffa just personen! Hur hela ens ansikte blev ett stort dumflin och kinderna blev rosa, tusen små fjärilar flög omkring i magen och man blev varm i hela kroppen så fort man såg honom komma gåendes i korridoren! När tiden stod stilla men samtidigt gick superfort när man var med just honom.

Ja, ung kärlek är löjligt vackert och ibland önskar jag att jag kunde spola tillbaka tiden när allt var sådär nytt och oupptäckt. Fast samtidigt är det något speciellt med att just ha dessa minnen kvar och kunna gå tillbaka till, och veta att man haft den där underbara nykära känslan, pirret i magen och förälskelsen tillsammans<3


ps. jag älskar dig<3

puss puss//en lycklig caro<3
1 kommentar
Daniela

Ja visst är kärlek underbart =)

allt bra med dig? :D