och på jobbet går det också jättebra

Igår var det ju som sagt min första dag på nya jobbet, jag skulle få prova på frukosttiden, 07.30-10.00 tillsammans med en annan tjej. Hon var supertrevlig, visade hur allt gick till, vart allt låg o gick igenom en massa massa för mig. Mitt huvud är helt sprängfullt av alla grejerna hon lärde mig, och det var bara frukosten!
Jag fick även en meny som jag ska plugga in alldeles strax, samt en lång lista över allt som ska göras innan stängning o inför morgondagen. Undrar hur lång tid det tar innan jag får ta mitt första pass själv, i den här takten lär det ju inte ta så lång tid!
Något som jag glömde nämna angånde gårdagen var hur pass stort jag gjorde bort mig, trodde jag bokstavligen skulle dö av skam! Det var inga kunder i butiken, så jag skulle kika lite på menyerna o lära mig lite. Medan jag står o läser, så lutar jag mig mot en av diskarna, det jag då inte såg var den gigantiska telådan som stod på. För er som var på min student, eller efter så har ni förmodligen sett den gigantiska lådan med 20 tepaket i med 20 olika sorters te. Just exakt en sån välte jag ut över Hela golvet. Alla miljontals tepåsar i en enda stor röra över hela golvet!
-det var ungefär då jag kände för att bli religiös, för jag kunde bokstavligen se framför mig hur Gud satt uppe på ett moln o asgarvade åt mig medan jag kröp omkring på alla fyra o sorterade miljontals tepåsar!

Förutom den lilla incidenten går det jättebra, nu ska jag snart iväg för att göra mitt andra pass, denna gång börjar jag 13.00 o ska få lära mig hur man beställer, o lite annat smått o gått. Egentligen skulle jag fått göra lunchpasset idag, men chefen ändrade sig. Håll tummarna för att jag inte gör bort mig idag, o att det går bra! :)

puss puss//en lycklig caro<3
0 kommentarer