en av sveriges största högtider?!

Nej, jag pratar inte om Julafton, påskafton eller min egen personliga favvo-högtid - Halloween! Utan jag pratar om en dag, som enligt mig borde vara en riktig högtidsdag som firas runt om i landet! Då pratar vi inte något fjuttigt firande, utan vi pratar om flaggor på bussarna, lokala tv-sändingar från olika platser runt om i Sverige för att visa hur olika människor firar just denna dag. Vilken dag jag pratar om, Kanelbullens dag såklart!!
Det började med att någon luktar vaniljbulle in på kontoret, och både jag o Owe börjar prata om Kanelbullens dag, som verkligen borde vara en nationaldag i detta tråkiga land! Bulltillverkare borde dela ut gratis bullar på stan, man borde inför lag på att alla kontor och skolor runt om i landet tillsammans bakade massa bullar och sen fikade och hade det trevligt. Kalla mig naiv, men jag tror stenhårt på att det skulle bli så mycket bättre stämning i detta kalla land!
Släng in en 50 bullar på detta kontor, och det skulle bli rena paradiset! Inte för att vi är osams, utan mer för att bullar skapar så bra stämning! Ja menar, vem tycker inte om nybakade bullar med ett stort glas mjölk till?! :)

+ att världens bästa namn, namnet på min blivande Bebis har namnsdag denna dag!  Frans och Frank har namnsdag ¨då! Så då får båda jag o Ellen fira våra små bebisar den dagen!

+ att i år så sker Sannas födelsedagsfirande på denna dag, ser sjukt mycket fram emot den dagen!

+ att jag bjuder in dom som vill och kan på en stor bakdag hemma hos mig. Ju fler som är med o bakar, desto mer bullar blir det! :)


puss puss//en lycklig och bullsugen caro<3
2 kommentarer
Anonym

wohoooo, ja e så pepp inför ikväll! Hur er emed dig ;) pöss på dig

caro

wohoo! jag med!! :D fast jag är lite möschlig! men klart det blir partyyy!! =)



looove!