Jag ska bli sexolog!

Mamma har alltid peppat för att jag skulle bli kock, och i pappas ögon så är jag en högt uppsatt advokat som kämpar i kvinnofrågor, men efter att min gamla lärare sa att jag var för intelligent för att stå i köket, och eftersom jag är emot Sveriges rättssystem - så dog både dessa planer!
Jag vet inte riktigt när det gick upp för mig vad jag egentligen ville bli, men när jag väl sa det högt så var det så självklart att allting annat verkade korkat - jag ska bli sexlog! Så jag gick till min syo och berättade om mina planer och bad henne ta fram all info, som resulterade i två små papper och att jag sen satt och grät över min porrlåda medan älsklingen tröstade mig.
Den akademiska vägen till målet innebär en linje på minst tre år och 180 poäng som jag egentligen inte vill läsa, för att sen läsa en kurs på 30 poäng för att få titeln jag vill ha! Men efter att ha klurat och funderat än längre tid, har jag kommit fram till något ännu bättre, jag ska istället snickra ihop min egen utbildning för att nå målet. För ser man på de som är sex och relationsrådgivare, sexologer och dylikt, så har de alla snickrat ihop sitt eget, så varför skulle inte jag kunna göra detsamma?! Dessutom är det inget jag kan göra, det är något jag ska göra.

Jag har mitt mål och jag ska nå det - bli sveriges bästa och yngsta sexolog!




ps. mer om vad jag ska göra som sexolog kommer senare!

puss puss//en lycklig caro<3
3 kommentarer
Sophia

Ack ooh nej! Ve och fasa!



Ikväll ska jag visa dig kurser och program du kan läsa på högskola/universitet!

Anonym

Vad har du emot den svenska rättsordningen? :( Den är ju helt unik (nåja, tillsammans med sina nordiska grannar, och iof har den starka kopplingar till den kontinentaleuropeiska rätten vilken i sin tur har influenser ifrån både romansk, kanonisk, hanseatisk, germansk för att inte tala om romersk rätt), men den svenska är dock unik på flera sätt, bland annat vad gäller rättsäkerhet, förarbeten och yttrandefrihet (vilken dock inskränkts de senaste åren). Sammanfattat har vi ett bra rättsystem, vad kan du tänkas ha emot det?

Glory

tjena. Jag har tanken att läsa till sexolog. du menar alltså att utbildning är på 3 år? hum. hur hade du tänkt göra upp din egna studieplan? Jag läser till socionom nu.. ;) va kan man säga. mitt mål är att bli sveriges yngsta och bästa socionom, men man är ju grymt intresserad o sex och relationer så dela med dig av din plan!! please.. kramar Glory