När katten är borta...

Varför blir det alltid så att så fort ens lilla älskling lämnar huset, så får man för sig att man Måste göra allt som den andra inte tycker om. För mig blir det alltid så, om han är hos någon kompis, förälder eller bara är borta ett tag, så känns det som att jag måste passa på och göra allt det där som han inte tycker om.  Någon mer än jag som känner igen sig?!

Några exempel på saker som jag alltid passar på att göra när han är borta...

  • Lyssna sådär superhögt på radio och sjunga med i varenda låt högt
  • Spela alla mina favvoskivor som han hatar - Abba, Håkan och The Ark
  • Ha strumpor i sängen
  • Äta bulgur, quinoa och massa annat supernyttigt
  • Gå omkring i bara trosor och strumpor och strunta i om persiennerna är nere eller inte
  • Ha Lilla My-tofs
  • Se serier som är min humor i ett nötskal t.ex Pistvakt! (han fattar inte norrländsk humor!)
  • Tända massa doftljus och smörja in mig i massa doftlotion
  • Blogga hur mycket jag vill!

Vad brukar ni hitta på så fort din älskling lämnat boendet? Vad går han/hon på nerverna, som du måste passa på att göra så fort du får chansen? Själv tänkte jag ta mig på dubbla strumpor, vandra omkring i trosor och hög tofs, samtidigt som jag har både Pistvakt och radion på! ;)

puss puss//en lycklig caro<3

0 kommentarer