tips på vardagslyx!

Superenkelt och väldigt nödvändigt, nej nu tänkte jag inte på något som har med sex och relationer att göra, utan något så enkelt som fobad! När tog du ett senast? Titta på din fötter så kommer du förstå hur desperata dom är efter lite ompyssling. Gör ni precis som jag, har ett jobb som innefattar ungefär 8h om dagen med stående jobb och springande fram och tillbaka, så lovar jag att dina fötter skulle må bra av lite ompyssling!

Det du behöver:
- Balja för fötterna (i brist på någon så använde jag mig idag av en skurhink, funkade utmärkt!)
- Fotsalt eller dylikt, jag använder alltid babyolja för så mjuka fötter som möjligt
- Fotfil och peelinghandskar
- Fet kräm till efterbehandling

Sen vet väl alla hur ett fotbad fungerar? Det viktiga är att detta är något som man ska göra ofta. Senast igår fick jag kommentaren "Är du säker på att du inte har strumpor på dig?" av älsklingen, och då vet man att det garanterat gått för lång tid sen sist...

Förutom att det är skönt med fotbad, så är det även väldigt avslappnande! Så sätt på en bra film, bra skiva eller njut av tystnaden, ta ett långt fotbad  och passa på att pyssla om dig själv, det är du värd!

puss puss//en lycklig caro<3
0 kommentarer